Principii

Codul de Onoare

Un om este cu adevărat onorabil dacă este dispus să fie mereu expus judecății din partea oamenilor onorabili.
François de la Rochefoucauld


Introducere

Codul impune anumite standarde pentru propriul comportament şi cum relaţionăm cu cei ca noi şi cu ceilalţi. Codul nostru, fiind bazat pe onoare, se preocupă de cunoaşterea personală şi prin urmare cere ca noi să-i judecăm pe ceilalţi strict pe baza interacţiunii noastre directe cu ei – după faptele lor şi după comportamentul lor faţă de noi şi faţă de cei cărora le-am făcut un jurământ de loialitate.

Îi recunoaştem pe cei ca noi după faptele lor şi după stilul lor de viaţă ; altfel spus, printr-o cunoaştere personală.


Codul de Onoare-Sinistră

Onoarea noastră sinistră presupune că suntem cu înverșunare loiali doar celor precum noi. Onoarea noastră sinistră presupune că suntem suspicioși și nu avem încredere - și de multe ori îi disprețuim – pe toți cei care nu sunt ca noi, în special mundanii.

Datoria noastră - ca indivizi care trăiesc dupa Codul de Onoare-Sinistră - este de a fi gata, dornici și capabili să ne apărăm, în orice situație și să fim pregătiți să folosim forță letală pentru a ne apăra.

Datoria noastră - ca indivizi care trăiesc după Codul de Onoare-Sinistră - este de a fi loiali și a-i apăra pe cei ca noi: să ne facem datoria, chiar până la moarte, față de acei frați și acele surori cărora le-am jurat un legământ personal de loialitate.

Obligația noastră - ca indivizi care trăiesc dupa Codul de Onoare-Sinistră - este de a căuta răzbunare, dacă este necesar până la moarte, împotriva oricui acționează dezonorabil față de noi sau care acționează dezonorabil față de cei cărora le-am jurat un jurământ personal de loialitate.

Obligația noastră - ca indivizi care trăiesc dupa Codul de Onoare-Sinistră - este de a nu ne supune niciodată de bună voie vreunui mundan; să murim luptând, decât se ne predăm lor; să murim (dacă este necesar de propriile noastre mâini) decât să ne lăsăm dezonorabil umiliți de ei.

Obligația noastră - ca indivizi care trăiesc dupa Codul de Onoare-Sinistră - este de a nu avea încredere în nici un jurământ și în nici un angajament de loialitate dat, sau orice promisiune făcută, de orice mundan și de a fi mereu reținuti si suspicioși față de ei.

Datoria noastră - ca indivizi care trăiesc după Codul de Onoare-Sinistră - este de a ne soluționa litigiile grave între noi, fie prin luptă, sau printr-un duel care implică arme mortale; și de a provoca la duel pe oricine – fie mundan, sau unul de-al nostru - care ne întinează onoarea sinistră sau care lansează acuzații mundane împotriva noastră.

Datoria noastră - ca indivizi care trăiesc dupa Codul de Onoare-Sinistră - este de a ne soluționa litigiile mai puțin grave între noi, punând un bărbat sau o femeie dintre noi (un frate sau o soră care este respectat/ă datorită faptelor sale sinistre), pentru a arbitra și a decide problema pentru noi și a accepta fără discuții și a respecta decizia lor, datorită respectului pe care i l-am acordat ca judecător în respectiva privință.

Datoria noastră - ca indivizi siniștri care trăiesc dupa Codul de Onoare-Sinistră - este de a ne păstra întotdeauna cuvântul față de cei ca noi, căci odată ce ne-am dat cuvântul de onoare, a ne încălca cuvântul față de cei ca noi este un act de lașitate, mundan etc.

Datoria noastră - ca indivizi care trăiesc dupa Codul de Onoare-Sinistră - este de a acționa cu onoare sinistră în toate relațiile noastre cu cei ca noi.

Obligația noastră - ca indivizi care trăiesc dupa Codul de Onoare-Sinistră - este să ne căsătorim doar cu cei ca noi, care astfel, ca și noi, trăiesc dupa Codul nostru și sunt pregătiți să moară pentru a-și salva propria onoare și pe cea a fraților și a surorilor lor.

Datoria noastră - ca indivizi care trăiesc dupa Codul de Onoare-Sinistră - presupune că un jurământ de loialitate sau credință, o dată făcut de un barbat sau o femeie de onoare sinistră ("Jur pe onoarea mea sinistră că ...") poate fi încheiat numai: (1) de către bărbatul sau femeia de onoare sinistră cerând în mod oficial persoanei căreia jurământul i-a fost facut să-i elibereze din acel jurământ, iar acea persoană să fie de acord să îl/o elibereze; sau (2), prin decesul persoanei căreia i-a fost făcut jurământul. Orice altceva este nedemn de noi și este actul unui mundan.



Ultima actualizare: 18.11.2015